Hoe mijn hardloopblessures mij een betere hardloopcoach maakten
- KlasseRunning

- 7 apr
- 1 minuten om te lezen

Mijn blessures hebben me misschien wel meer geleerd dan al mijn trainingen bij elkaar 🧠
Blessures zijn echt een nachtmerrie en ik had ze liever voorkomen.
Maar juist daardoor… kan ik jou nu beter helpen omdat ik precies weet hoe het voelt 😊
Een voorbeeld: bij een pijntje voelen en denken:
“Die wedstrijd komt eraan… ik moet door want ja, straks verlies ik conditie… is zo’n veelvoorkomende 🥺😱
Dus wat we vaak doen? Negeren en doortrainen 🙃 Totdat je lichaam zegt, nu is het klaar.
Of deze:
Je hebt een tijdje niet gelopen, maar in je hoofd denk je: “Ik kan dit nog wel.”
Dus je gaat meteen weer 10 km lopen. En dan jawel, valt het tegen. Frustratie, Twijfels in je hoofd.
Terwijl het eigenlijk heel logisch is!
Wat ik het meest heb geleerd? 🧐
→ Rust nemen is geen zwakte
→ Je schema loslaten kan juist progressie zijn 📈
→ En je hoeft het niet allemaal zelf uit te zoeken
Want ja, je kan alles googelen. Of aan Chat vragen.
Maar iemand die echt met je meekijkt?
Die jouw lichaam en situatie begrijpt?🥰
Dat maakt het verschil 🫶🏻
👉🏻 En dat is precies wat ik nu doe.
Ik zorg dat jij niet dezelfde fouten hoeft te maken als ik heb gedaan.
Dat je eerder bijstuurt, slimmer traint, maar vooral: blijft lopen met plezier ❤️
Want uiteindelijk is dat waar het om draait.
Niet perfect trainen, maar duurzaam blijven bewegen en verbeteren.
Herken je jezelf hierin? 🤍
Stuur mij een mail naar info@klasserunning.nl
En ik neem persoonlijk contact met je op! ✨



Opmerkingen